Sociale medier
Digitale historier om højskoleliv, -polltik, -pædagogik, -ånd m.m. fortælles online på alle de store digital platforme.
Kommunikationsafdelingen har i 2017-18 primært haft fokus på at modernisere foreningens hjemmesider og nyhedsbreve og intensivere tilstedeværelsen på de sociale medier, så historierne bedre når centrale målgrupper.
Historiefortællingen er centralt i foreningens nye kommunikationsstrategi. Den klassiske markedsføring, hvor budskaber skubbes ud til målgruppen i klassiske medier indrammet af reklameretorik, er på retur. Autentiske personbårne fortællinger, netværkskommunikation og kommunikation gennem indflydelsesrige personer er på vej frem. Og den omlægning fra traditionel markedsføring til netværkskommunikation har været en vigtig brik i arbejdet med foreningens digitale kommunikation.
Følg Højskolerne
Facebook
Facebook - Højskolerne
Facebook - Højskolesangbogen
Facebook - Højskolebladet
Facebook - Danish Folk High Schools
Twitter
Twitter - Højskolerne
Twitter - Højskolebladet
Twitter - Grundtvig
Andre kanaler
YouTube
Instagram
LinkedIn
Nyhedsbreve
Facebookgrupper for højskoleansatte
Facebookgrupper for frivillige, follkemødedeltagere m.m.