Højskolernes Hus er rammen for medarbejderne i foreningen. Der er 32 medarbejdere i huset, fordelt på 3 afdelinger og 3 projekter.
Rådgivning om love, regler og økonomi. Sekretær for bestyrelsen.
Strategi, kampagner, markedsføring, netværk, ambassadører, events og folkemøder.
Udvikling. Presse.
Redaktør af højskolekatalogerne, kurser/fag på hojskolerne.dk, årsmøde, korrektur, besvarer kontormail
Designmanual, grafisk design, indretning.
Hjemmeside, kursusdatabase, annoncering på socialemedier og support.
Ambassadørnetværk & højskoleoplæg
Økonomi, regnskab og IT. Rådgivning om administrative forhold og økonomi.
Teamkoordinator, rekruttering og medarbejderudvikling.
Rådgiver vedr. ansættelsesforhold samt barsels- og ferielovgivning.
Økonomi, regnskab, analyser og forlagsvirksomhed.
Juridisk rådgivning, ansættelsesforhold.
På barsel til og med januar 2021
Reception, Nordisk højskolestipendium, Rigsfællesskabets højskolestipendium, webshop og sekretær for huset
Forlag og "Syng, spis og snak"
Vejledning, efteruddannelse og indsatsen omkring flygtninge.
__
Barselsorlov til og med februar 2021.
Udvikling af internationale projekter og samarbejder. Rådgivning omkring internationale elever og forhold.
Folkeoplysningspuljen, skoleudviklingspuljen, orlovsmidler - diverse kurser og efteruddannelse.
Højskolepædagogik, vejledning og bæredygtighed.
Bæredygtighed & Europaindsats
Varetager højskolernes indsats omkring bæredygtighed.
Mangfoldighed, nye målgrupper og samarbejder med uddannelsesinstitutioner.
Indsatser vedrørende unge uden ungdomsuddannelse, Intensive læringsforløb.
Rådgivning vedr. højskolelovgivning, lønkompensation og statstilskud.
Bæredygtighed og højskolerne i verden.
Udvikling og afholdelse af frirumsworkshops